Lenas blogg om kunskap och politik

Bohuslän, 22 april 2011

På den här bloggen har jag under det senaste  året bidragit till den politiska idédebatten, som socialdemokrat med bakgrund i både forskning och politik. Det har varit en spännande tid, med valrörelse och nystart för det socialdemokratiska partiet. Jag har mött ett stort intresse för idépolitisk debatt och en lång rad spännande samtal har utspunnit sig i mina kommentarsfält.

Den intensiva debatten har varit inspirerande, men nästan 40 000 besök varje månad kräver också tid… Under de närmaste månaderna kommer jag ha mindre utrymme för min blogg, i takt med att andra uppdrag i politik och forskning växer. Därför tar jag en paus, vi får se för hur länge.

Jag är nominerad till ordförande för s-kvinnor och hoppas att du, om du är s-kvinna och intresserad av vem jag är och var jag står i politiken, vill läsa vidare under flikarna ovan ”Om mig” och ”Kampanj s-kvinnor”. Du hittar artiklar, intervjuer och annat under fliken  ”Artiklar och debatt”. Inlägg på många teman finns i arkivet över tidigare blogginlägg till höger!

Min idéplattform om S-kvinnors framtid. Mer om s-kvinnor, ”Därför vill jag leda s-kvinnorna

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Lenas blogg om kunskap och politik

  1. Pingback: Vaddå socialdemokratisk välfärdsmodell? | LO Bloggen

  2. Linnéa Johansson

    Hej!
    Jag hoppas att du får ta över ordförandeskapet för s-kvinnorna. Jag har själv tidigare valt att inte arbeta aktivt inom politiken pga av det arbete jag då hade. Nu vill jag, men kan inte pga sjukdom. Jag hör till dem som gärna sett dig som partiledare för S och du har bidragit till att jag successivt återfår förtroendet för socialdemokraterna. Ett fortroende som i de senaste två valen varit så lågt att jag valt att rösta på V i stället i rikdagsvalen, trots att jag i själ och hjärta är socialdemokrat.

    Jag önskar dig Lycka Till och hoppas att dt blir du som kommer att leda S-kvinnorna framåt.
    Vänligen Linnéa

Kommentera

